Twoje Dziecko z wypiekami na twarzy opowiada Ci o kolejnych losach Harrego i jego przyjaciół? Nie możesz oderwać go od filmu, kiedy jest emitowany późnym wieczorem? A może nakrywasz swoją pociechę czytającą kolejny tom serii J. K . Rowling w późnych godzinach nocnych pod kocem z latarką? Nasze Halloween powstało właśnie dla tych dzieci! Wydarzenie będzie trwać od 12:00 do 20:00, a przez cały czas trwania imprezy na naszych małych czarodziejów będą czekać liczne atrakcje. Nie będą to zwykłe konkursy, tylko turnieje, rozgrywki i quizy wiedzy rodem z Hogwartu! Czego możecie się spodziewać?
Godziny rozpoczęcia rozgrywek: o każdej pełnej godzinie 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00.
Czas trwania rozgrywek: 35-40 min, 15 min sprzątanie i rozpoczęcie o pełnej godzinie kolejnych zawodników.
Liczba graczy: maks 5 osób.
Zasady CLUEDO: szczegółowe zasady zostaną podane na miejscu.
Godziny rozpoczęcia quizu: 12:30, 13:30, 14:30, 15:30, 16:30.
Czas trwania rozgrywek: około 30 minut.
Liczba uczestników: maksymalnie 10 osób.
Cel: Wykazanie się wiedzą na temat świata czarodziejów, odpowiadając na pytania z 6 kategorii.
Rodzaje kategorii pytań: 1.Czarna Magia, 2. Hogwart, 3. Zaklęcia i Eliksiry, 4. Magiczne Przedmioty, 5. Magiczne Postacie oraz 6. Zwierzęta i Magiczne Stworzenia.
Zasady ogólne
1. Do gry przystępuje dziesiątka uczestników, których wybierają hostessy za pomocą losowaniu lub wyboru z tłumu.
2. Czas do namysłu i rozpoczęcia odpowiedzi wynosi 3 sekundy. Rozpoczęcie poprawnej odpowiedzi w trakcie sygnału oznaczającego upłynięcie trzech sekund zalicza odpowiedź/ Czasu będzie pilnować hostessa.
3. W przypadku złej odpowiedzi prowadzący podaje poprawną.
4. Decyzja prowadzącego jest jednoznaczna, ostateczna i wiążąca dla uczestników.
5. Każdy uczestnik ma prawo do dwóch pomyłek, które zapisuje hostessa. W całej grze obowiązuje zasada, że utracenie dwóch szans oznacza odpadnięcie z gry.
6. Prowadzący quiz informuje odpowiadającego gracza o wyeliminowaniu z gry.
7. Ewentualne wątpliwości gracza dotyczące regulaminu należy wyjaśnić przed rozpoczęciem rozgrywek.
Godziny: przez cały event dostępne stoliki z grami.
Czas trwania rozgrywek: 10-15 minut.
Liczba uczestników: tyle, ile osób siedzi przy stolikach.
Miejsce: stoliki usytuowane blisko stanowisk z quizem i dużą planszą.
Cel: Zapoznanie się z innymi grami planszowymi ze świata Harrego Pottera.
Rodzaje gier: Match Harry Potter, Top Trumps Harry Potter Czara Ognia, Top Trumps Harry Potter Więzeiń Azkabanu, Top Trumps Harry Potter Zakon Feniksa, Lex GO! Harry Potter.
Streszczenie gier:
MATCH Harry Potter
W grze Match jest jeden cel – ułożyć 5 jednakowych kostek w rzędzie pionowym, poziomym lub na ukos! Rozmieść wszystkie kostki w taki sposób, aby w żadnym rzędzie nie było więcej niż dwie takie same kostki. Następnie potasuj karty i rozdaj każdemu z graczy po dwie, ale pamiętaj, kart nie wolno podglądać! Rozgrywkę rozpoczyna młodszy gracz, wypychając kostkę w lewym górnym rogu na drugą stronę planszy. Następnie drugi gracz bierze tę kostkę wypycha inną dowolną kostkę na stronę przeciwnika. Pamiętaj – nie możesz użyć tego samego miejsca, z której Twój przeciwnik właśnie wypchnął jedną z kostek! Tę czynność należy powtarzać do momentu, gdy jeden z graczy krzyknie MATCH! Oznacza to, że ułożył rząd jednakowych postaci w pionie, poziomie lub na ukos! Jednak uważaj, jeśli okaże się, że przeciwnik w swoich kartach będzie miał postać, którą ułożyłeś –zabiera Ci zwycięstwo i wygrywa grę!
TOP TRUMPS HARRY POTTER (Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Zakon Feniksa)
Talię kart potasuj i rozdaj wszystkim graczom, którzy następnie muszą je trzymać rewersem do góry. Weź pierwszą kartę z wierzchu swojego stosu, odwróć ją i wybierz jeden z atrybutów. Reszta graczy również odwraca pierwszą kartę ze swoich stosów, podając swoje wartości przypisane do danej cechy, którą wybrałeś na początku. Jeśli miałeś najwyższą liczbę punktów, wygrywasz swoją turę i zabierasz karty przeciwników umieszczając je na spodzie swojego stosu. Zostaniesz zwycięzcą, jeśli zdobędziesz wszystkie karty rywali!
Lex GO! Harry Potter
PRZYGOTOWANIE:
1. Wymieszaj wszystkie kafelki i ułóż tak, aby litery były zakryte.
2. Każdy gracz bierze 10 kafelków dla siebie.
3. Pozostałe kafelki tworzą stos kafelków do wymiany. Odsuń je na bok, aby mieć więcej miejsca do gry.
ROZGRYWKA:
Jak wygrać?
Ścigaj się, układając słowa przy pomocy wszystkich swoich liter.
Używaj kafelków z zaklęciami, żeby zwiększyć szansę na wygraną.
Pozbądź się swoich kafelków jako pierwszy, aby wygrać rundę.
Wygraj 5 rund, żeby ZWYCIĘŻYĆ!
Jak grać?
Jeden z graczy krzyczy: ,, LEX GO!!’’ po czym wszyscy odwracają swoje kafelki z literami.
Rozpocznij wyścig układania słów i pozbądź się wszystkich liter.
Jak to osiągnąć?
UŁÓŻ słowo z posiadanych liter i umieścić je na środku stołu.
ATAKUJ słowa przeciwnika, dodając albo zmieniając kafelek lub kafelki z literami.
Podczas dodawania nie możesz zmienić kolejności liter ani układać słowa wspak, ale możesz dodać nowe litery na obu końcach lub w środku słowa.
np. BUS – ALBUS, KĄT- POKĄTNA
Gdy zastępujesz litery, dołącz wymieniony kafelek do swojego zestawu.
np. DUCH- PUCH
WYMIEŃ jedną ze swoich liter na zakryty kafelek ze stosu. Jeśli chcesz to zrobić, krzyknij ,,WYMIANA’’. Kolejna wymianę możesz zrobić dopiero, gdy zrobi to inny gracz.
UWAGA BŁYSKAWICZNE ZWYCIĘSTWO! Jeśli ułożysz słowo ZNICZ, natychmiast wygrywasz rundę.
WAŻNE:
Kafelek ELIKSIRU WIELOSOKOWEGO może być użyty jako dowolna litera w słowie. Kiedy jednak gracz ogłosi, jaka to litera, wówczas nie może zmienić decyzji przez całą rundę.
Zabronione jest tworzenie: wyrazów w liczbie mnogiej, wyrazów jednoliterowych, nazw własnych, skrótów i skrótowców (z wyjątkiem tych ze świata Harrego Pottera)
KAFELKI ZAKLĘĆ
Każdy kafelek zaklęć może być użyty wyłącznie raz na rundę. Krzyknij nazwę zaklęcia zanim wykonasz akcję:
– EXPELLIARMUS – rozbrajasz przeciwnika mieszając mu jego kafelki.
– STUPEFFY – wybierz gracza, który musi policzyć do 10, z zamkniętymi oczami, nim wróci do rundy.
– REVELIO – możesz podejrzeć dowolną liczbę kafelków ze stosu kafelków do wymiany, nim zamienisz swoją literę.
– DEPULSO – odrzuć jeden ze swoich kafelków w rundzie (jeśli musisz)
WYGRANA!
Gdy pozbędziesz się wszystkich swoich kafelków, krzyknij ,,LEXICON’’. Jeśli wszystkie Twoje słowa są poprawne, wygrywasz rundę. W przeciwnym razie nikt nie wygrywa. W przypadku wątpliwości, sprawdź słowo w słowniku, książce lub głosujecie. Pomieszaj kafelki, by zagrać jeszcze raz. Pierwsza osoba, która wygra pięć rund, zostaje zwycięzcą!
UPROSZCZONA ROZGRYWKA
Graj w uproszczoną wersję gry, traktuj wszystkie kafelki zaklęć jako kafelki Eliksiru Wielosokowego i graj bez używania zaklęć. Sprawdź ile czarodziejskich słów zdołasz ułożyć.
Do wygrania między innymi: gry sponsorowane przez Winning Moves Polska w tematyce Harry Potter, Top Trumps Harry Potter, cukierki, tatuaże wodne z Harrego Pottera.
UWAGA! Od godziny 17 zapraszamy wszystkie dzieci na kreatywne warsztaty. W programie między innymi halloweenowe malowanie buziek i inne atrakcje!