Subway sieć barów szybkiej obsługi, która oferuje przede wszystkim kanapki, sałatki oraz wrapy. Firma należy do Doctor's Associates, Inc. (DAI) i posiada 42 058 barów w 107 krajach. Subway jest najszybciej rozwijającą się siecią franczyzy na świecie i jedną z trzech największych marek barów fast food pod względem liczby lokalizacji, obok Yum! Brands (36 000 lokali) i McDonald’s (34 000).
Historia sieci restauracji SUBWAY® miała swój początek w mieście Bridgeport, w stanie Connecticut (USA), w lecie roku 1965. Fred DeLuca, ambitny siedemnastoletni absolwent szkoły średniej, szukał sposobu na zarobienie kwoty potrzebnej mu do opłacenia czesnego za studia. Rozwiązanie podsunął mu podczas domowego spotkania przy grillu przyjaciel rodziny dr Peter Buck. W rozmowie dr Buck zasugerował Fredowi otwarcie sklepiku z sandwiczami mającymi kształt łodzi podwodnej, ponieważ w jego rodzinnym mieście podobny punkt sprzedaży kanapek cieszył się dużym powodzeniem. Dr Buck pożyczył Fredowi tysiąc dolarów i tak powstała spółka, która zaowocowała otwarciem w sierpniu 1965 r. sklepiku z kanapkami o nazwie Pete’s Super Submarines. Dla dwóch początkujących przedsiębiorców pierwszy rok stanowił wyzwanie i pouczające doświadczenie. Rok później otwarli oni drugi punkt w innej lokalizacji i szybko doszli do wniosku, że marketing i zauważalność marki będą kluczem do sukcesu w tej branży – trzeci punkt powstał w bardzo widocznej lokalizacji, gdzie do dziś istnieje i działa. Nazwę skrócono z Pete’s Super Submarines do SUBWAY® i wprowadzono dobrze znane, jasnożółte logo. Kolejny krok polegał na sformułowaniu biznesplanu określającego cele systemu sieci SUBWAY®. Aby te cele osiągnąć, rozpoczęto działalność franchisingowych punktów SUBWAY®, co dawało chętnym możliwość osiągnięcia sukcesu w swoim przedsięwzięciu biznesowym. Pierwszą punkt franchisingowy SUBWAY® otwarto w stanie Connecticut w 1974 roku. W sierpniu 1995 roku system SUBWAY® obchodził trzydziestolecie swojego sukcesu potwierdzonego działalnością aż 11 tys. punktów sprzedaży.